Patchwork Tubby Alphabet seti nasil kullanilir?

Merhaba arkadaslar,

Son yazimda sizlerle bildiklerimi paylasmak istedigimi yazmistim. Aradan iki ay gecmis ama sakin unuttugumu sanmayin. Son bir kac haftadir sizler icin videolar hazirladim. Cok dusundum nerden baslasam, ilk ne anlatsam diye isin icinden cikamadim acikcasi. Biryerden baslayalim bakalim :)

Dun bir musterim icin bu pastayi yaptim:




























Pastanin ustundeki yazilar icin Patchwork kalibi kullandim. Bu set toplam iki parcadan olusuyor, buyuk ve kucuk harfler. Patchwork setin adi "Tubby Alphabet".

 
Videoyu paylasmadan once bilmeniz gereken bir kac sey var. Ben bu kalibi kullanirken hic bir sekilde pudra seker, nisasta vs gibi seyler kullanmadim, cunku gerek yok. Kullandiginiz seker hamurun kivami cok onemli. Yumusak ele yapisan bir hamur olmamasi lazim. Eger kullandiginiz hamur cok yumusak ise icine tylose ekleyebilirsiniz. Tylose toz halinde satilir. Cok az bir miktar hamura ekleyerek cabuk sertlesmesini saglayabilirsiniz. Yumusak ve yapiskanligi gider. Yada benim cogu zaman yaptigim gibi, hamuru cok ince acip 10-15 dakika hamurun yapismayacagi bir zeminde "kurutmak". Hamurun ince acilmis olmasi cok onemli ve elinize aldiginizda kurumus oldugunu hissetmeniz lazim. Hamur cok sert olmuyor ama farki hissedeceksiniz. Normal kivamda olan hamur icin bu islem yeterlidir. Ama baktiniz ki kaliba yapisiyor cok yumusak o zaman tylose kullanin. Miktar olarak, bir yumurta buyuklugundeki hamura bir cay kasigi ucu kadar tylose kullanmaniz yeterli bu islem icin. Gerekirse biraz daha ekleyebilirsiniz.
 
Simdi gecelim videoya :) Aklima geleni yazdim, yazmaya unutmus oldugum seyler olabilir. Sorulariniz var ise herzaman sorabilirsiniz.
 
 


Yorumlar

  1. keskin köşeli pasta kaplamayla ilgili bilgi verirsenziz çok sevinirim. videonuz açılmıyor...

    YanıtlaSil
  2. merhaba selma hanim siteniz gezinirken tesaduffen buldum o kadar guzel seker hamurlu pastalar sahane ben kizim icin ilk deneme yapacam (dis partisi )icin insallah basarlililar olurum sizce bana bilgi verirmisiniz nasil yapabilirim ki bir nasil saklanabilitrki cevaplarsaniz sevinirim sevgilerimle zeynep belcikadan

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi